06 24 77 07 20   info@volmarketing.nl

Google Analytics geeft inzicht

Google Analytics vertelt je onder meer hoe bezoekers op je site zijn gekomen, wat de meest populaire onderdelen van je website zijn, wat jouw klanten hebben gedaan op je site en hoeveel tijd bezoekers gemiddeld op jouw website doorbrengen.

Een dashboard voor overzicht

Er is ontzettend veel informatie te vinden in Google Analytics, teveel eigenlijk. Daarom is het goed om te werken met een dashboard met daarop de voor jou belangrijkste gegevens. Gebaseerd op je doelstellingen bouw ik zo’n dashboard voor je. Daarnaast help ik je met analyseren van de gegevens. Aan de hand van de statistieken kun je trends ontdekken en daarop inspelen. Worden doelen gehaald? Zijn er verbanden te leggen tussen verschillende activiteiten? Wat betekenen die getallen nu eigenlijk? Welke conclusie kunnen we eraan verbinden? Moeten we bijsturen? Google Analytics is eigenlijk voor iedere ondernemer een belangrijke (zo niet onmisbare) tool die duidelijk inzicht geeft in de performance van de website. 

Veel bezoekers ≠ veel klanten

Ondernemers zijn vaak trots op hoge bezoekersaantallen op hun website. Dat is fijn veel bezoekers op je website, maar toch ook weer niet helemaal. Want doen deze bezoekers wel de dingen op je website die je ze graag zou willen laten doen? Nemen ze wel contact met je op? Kopen ze wel iets op je site? Vragen ze wel je brochure aan?

Sturen op inzicht

Het is belangrijk om inzicht te hebben in dit soort zaken, want daarop kun je sturen. Gelukkig is dat niet zo moeilijk met Google Analytics. Voorwaarde is wel dat je Google Analytics koppelt met je website, anders kunnen er geen gegevens worden verzameld. Houdt er rekening mee dat Google enige tijd nodig heeft om jouw website en de bezoekers te analyseren. En Google kan niet terug in de tijd kijken. Pas vanaf het moment dat Google Analytics aan jouw website is gekoppeld worden er gegevens verzameld.

 

Google Analytics
Wil jij weten hoe jouw website presteert?

Contact

Diensten

  • E-mail marketing
  • Social Media marketing
  • Website analyse
  • Content marketing
  • Webteksten
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Social Media trainingen